Historia
powstania akcji
#kupujwKoszalinie
Akcję #kupujwKoszalinie zainicjował w 2015 roku koszaliński przedsiębiorca, Robert Bodendorf, a pierwsze działania w jej ramach miały miejsce już w roku kolejnym.
W 2016 roku agencja reklamowa Rhema Group stworzyła dla akcji logo, wizytówkową stronę internetową oraz grafiki, równolegle powstał też fanpejdż na Facebooku.
Wkrótce w promowanie inicjatywy włączyła się Koszalińska Izba Przemysłowo-Handlowa, a od momentu swojego powstania w 2017 roku działania akcji wspierał także Zachodniopomorski Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
W kontekście trudnej sytuacji pandemicznej w 2020 roku agencja marketingowa Wypisz Wymaluj przy współpracy z inicjatywą #kupujwKoszalinie zorganizowała kampanię „W 2020 kupuję w Koszalinie” oraz zajęła się prowadzeniem fanpejdża akcji.
W 2021 roku firma programistyczna Business Software wykonała dla akcji nową stronę internetową (odświeżając przy tym identyfikację wizualną), a także stworzyła kolejne profile w mediach społecznościowych (na Instagramie, LinkedInie i Twitterze), przejęła także ich obsługę oraz tworzenie grafik.
Również w 2021 roku urzeczywistnił się pomysł wytworzenia serii rękodzieł z logo akcji #kupujwKoszalinie. W przedsięwzięcie zaangażowała się Fundacja Twórczości Społecznej Latika, odpowiadająca zarówno za dobór i projekty produktów, jak i ich ostateczne wykonanie.